O vrstvičce

Vrstvička vznikla z lásky k uživatelskému výzkumu.

Chtěli jsme každému umožnit jednoduše kontaktovat návštěvníky webu, například s pozvánkou do výzkumu. Sami jsme řešili stejný problém a dalo hodně práce donutit vývojáře, aby pro nás na web vytvořili pozvánku. A řekli jsme si NE, my chceme, aby to šlo jednoduše. Pro každého.

Máte poznámky, připomínky, dotazy? Pište na posta@vrstvicka.cz.

Otázky a odpovědi

Proč bych měl dělat uživatelský výzkum?

Protože bez výzkumu nelze dělat dobrý design. Pokud výzkumu neděláte, máte pravděpodobně špatný design, jen o tom nevíte.

A jak se ten výzkum vlastně dělá?

Princip je jednoduchý: hlavně musíte být v osobním kontaktu se svýmu uživateli. Pozvěte si je, buďte na ně hodní, otevřete mysl a hodně se jich ptejte.

Dvě nejužitečnější výzkumné metody pro začátek:

Pokud potřebujete poradit, zeptejte se třeba Adama Fendrycha.

Jak mám udělat pozvánku do výzkumu?

Jednoduše v Google Forms. Napište do ní, kdy a kde výzkum bude a co za něj nabízíte (tip: peníze jsou jistota), a zeptejte se na věci, podle kterých chcete lidi vybírat. Například: znají už váš web? Znají vaši firmu? Kolik je jim let?

Chci si vybudovat databázi respondentů, kterým budu moci posílat pozvánky. Jak na to?

Výborně, to je skvělý nápad! Posloužit vám může skvěle třeba Mailchimp, kde můžete obesílat až 2 000 kontaktů zdarma. Pro začátek víc než dost.

Vrstvička se mi líbí. Mohu nějak pomoci?

Stačí, když o ní řeknete dalším lidem.

Kdo to celé vymyslel?

Myšlenku dodal Adam Fendrych, kód naťukal Vláďa Vlček.